15 вересня 2021 року Уряд схвалив Постанову №957, якою затверджено новий Порядок організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти.
Документом вводиться диференційований підхід до забезпечення підтримки учням з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти, затверджується нова форма індивідуальної програми розвитку та вводяться п’ять рівнів підтримки в освітньому процесі для учнів з особливими освітніми потребами.
У Порядку визначено шляхи, якими органи державної влади, органи місцевого самоврядування та заклади освіти створюють умови для здобуття освіти учнями з особливими освітніми потребами:
  • належне фінансове, кадрове, матеріально-технічне, методичне забезпечення закладів освіти;
  • підвезення учнів до закладів освіти і у зворотному напрямку;
  • забезпечення доступності території закладів освіти, будівель, споруд та приміщень для учнів, забезпечення універсального дизайну закладів освіти;
  • забезпечення необхідними допоміжними засобами для навчання, відповідно до Порядку забезпечення допоміжними засобами для навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах освіти;
  • облаштування та обладнання ресурсної кімнати та медіатеки;
  • залучення фахівців для надання корекційно-розвиткових та психолого-педагогічних послуг (допомоги) (із числа працівників закладу освіти та/або додатково залучених фахівців, з якими заклад освіти або відповідний орган управління у сфері освіти укладають цивільно-правові договори);
  • забезпечення доступу учнів до Інтернету, а також за потреби до термінального та спеціального допоміжного обладнання.
Визначено, що за наявності в закладі освіти кількох класів із здобувачами освіти одного року навчання учні розподіляються пропорційно між такими класами з урахуванням обсягу тимчасової або постійної підтримки учнів з особливими освітніми потребами (усі рівні підтримки):
  • не більше одного учня, який потребує четвертого чи п’ятого рівня підтримки;
  • не більше двох учнів, які потребують третього рівня підтримки;
  • не більше трьох учнів, які потребують другого рівня підтримки.
Постанова Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 р. № 957 набуде чинності з 1 січня 2022 року.

З 2016-2017 навчального року в школі організовано інклюзивне навчання для дітей з особливими потребами.

Відповідно до міської прогами «Інклюзивна освіта в Броварах» забезпечується архітектурна доступність до навчального закладу, облаштовано кімнату для релаксації , кімнату для роботи дефектолога, логопеда, психолога, введено 3 ставки асистента вчителя, 0,5 ставки помічника дитини, організовано підвіз дітей до навчального закладу.

Інклюзивне навчання означає, що всі учні можуть навчатися в школах за місцем проживання, в загальноосвітніх класах, в яких в разі необхідності їм буде надаватися підтримка як у навчальному процесі, так і з перепланування школи, класів, програм і діяльності з тим, щоб всі учні без виключення навчалися і проводили час разом.

Всі діти отримують користь від інклюзивного навчання. Воно дозволяє їм:

· Розвивати індивідуальні сильні сторони і таланти.

· Приймати всіх дітей без виключення в загальноосвітню шкільну систему і суспільство.

· Працювати над досягненням індивідуальної мети беручи участь в житті громади та їхнього класу.

· Залучати батьків в процес навчання і життя школи.

· Розвивати культуру поваги і належності до школи.

· Мати можливість навчатися і поважати різні здібності інших.

· Створювати дружні стосунки з іншими дітьми

· Позитивно впливати на школу, громаду, суспільство в цілому.


Галерея "Інклюзивна освіта"


Галерея "Прийом"

Кiлькiсть переглядiв: 2263